Arabische zee - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Arabische zee - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Arabische zee

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

20 December 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Van de Arabische zee varen we vandaag naar de Perzische golf. Rond het middaguur zien we in de verte de contouren van Dubai. Dat je vaart voel je wel maar het is niet te vergelijken met een overtocht naar Engeland. Vandaag stond er een behoorlijk windje, we hadden een schaduw plekje op het pooldeck gevonden maar een petje op was niet mogelijk, dat kon zo maar weg vliegen. Het schip maakt kleine schokjes maar ik heb er geen last van terwijl ik uitermate gevoelig ben voor zeeziekte. Het was heerlijk relaxen, we hebben lekker gelezen, gewandeld en op zijn tijd een natje en droogje genuttigd. Het eten is echt voortreffelijk, er is keus uit drie buffetrestaurants met elk een eigen sfeer en een dagelijks wisselend thema. Daarnaast een Californië Grill restaurant en een Bierstube en a la carte restaurants (steak en culinair) waar je tegen meerprijs kunt dineren. Zo is er voor elk wat wils. We ontdekten vandaag het Oosterse buffetrestaurant, tepanyaki, heerlijk vers gewokte groente, vis en vlees en de mogelijkheid tegen meerprijs (all you can eat) sushi te eten. Te gek voor woorden!
Ander vermaak is er ook volop, je kunt workshops volgen, dansles, bingo spelen, kunstveiling, pubkwis etc.
Aan het eind van de middag minderde het schip vaart en kwam Abu Dhabi in zicht, spannend, weer een nieuwe haven. De zon ging bijna onder toen we aanlegden. Na het diner maakten we van de mogelijkheid gebruik om met een shuttle busje naar de stad te gaan. We werden afgezet bij de mall in het centrum. Een gigantische kerstboom trok gelijk onze aandacht en de vrolijke klanken van moderne kerstliedjes. In de mall elegante winkels maar ook de welbekende ketens als H&M en Zara. Opvallend veel winkels met speelgoed en kinderkleding, Lego, Barbie, Spider-Man en Dora zijn ook hier populair. In de stad mooi en opvallend verlichte gebouwen.
Veiligheid is een hoge prioriteit. Voor je de haven verlaat en voor je terug op het schip gaat worden we lijfelijk en de bagage op de band, gescand door de security, het pasje voor het schip toon je zeker drie keer voor je weer aan boord bent. De hygiënische veiligheid heeft ook grote aandacht, bij elk restaurant en bij betreden van het schip staan desinfectie sprays.
Terug aan boord pikten we nog een stukje van de show van die avond mee, dans en acrobatiek van hoog niveau!
Eens zien wat morgen brengt!

• 21 December 2016 - 10:53

Rianne:

Jeetje, bij het lezen van dit verhaal krijg ik ook helemaal zin in zo'n een reisje. Luxe, relaxen, eten, drinken, vermaak en je ontdekt ook nog een mooi deel van de wereld. Geweldig!
    Geniet dus ook maar een beetje voor ons.. Heel veel liefs, ook van Tijs en Mark

• 16 Januari 2020 - 20:16

Lilou: