Perzische golf - Reisverslag uit Masqat, Oman van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Perzische golf - Reisverslag uit Masqat, Oman van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Perzische golf

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

18 December 2016 | Oman, Masqat

Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt stond een verplichte activiteit op het programma, de reddingsoefening. We hadden het in de dagpost al gelezen en 's morgens werd het via de geluidsinstallatie kenbaar gemaakt: alle nieuwe gasten aan boord moesten zich om 10 uur met zwemvest melden op het aangewezen verzamelpunt. Om kwart voor tien werd het boordpersoneel gesommeerd naar hun plaats te gaan en weldra stonden op alle hoeken en in de gangen Aida medewerkers met zwemvest aan. Inderdaad, een serieuze en verplichte aangelegenheid, we togen dus met de zwemvesten uit de hut naar de reddingssloepen, moesten ze daar ook aan doen en vervolgens wachten tot alle passagiers zich gemeld hadden. De hutnummers werden omgeroepen als men niet op kwam dagen, de hut werd geïnspecteerd, echt iedereen moest zich melden. Dat was lang wachten, via de megafoon werd uitleg gegeven, we moesten vooral binnen de lijnen van ons vak blijven staan, geen foto's maken, tjonge. We hebben wel even gedacht aan de vele bootvluchtelingen, klagen over deze oefening was dan ook eigenlijk "not done", hebben we dan ook niet gedaan. Tegen elven was de oefening voorbij. De trossen konden los en de Aida Stella koos het ruime sop, op weg naar Oman. Wij zochten een plekje in de schaduw op het zonnedek, dat met het wegvaren van het schip al gauw vol in de zon kwam. Toen maar naar ons balkonnetje gegaan dat aan de schaduwkant van het schip lag en daar heerlijk zitten lezen!
's Middags naar de sauna, een prachtig complex met vier verschillende sauna's, opgietingen, rustruimte, belevingsdouches, heerlijk!
We maken regelmatig een wandeling, er is zoveel te zien aan boord. Kledingwinkel, fotoshop, bloemenwinkel, uiteraard parfumerie maar ook een heuse kunstgalerij en vinotheek. Er is een fitness afdeling en er worden allerlei lessen gegeven, ook spinning (indoor fietsen).
In de avond hebben we een poos naar de theatervoorstelling gekeken, een soort voorstelronde van de zangers uit de shows. Jong talent, maar ook al gevestigde sterren die in de grote musicalproducties in Duitsland hebben gespeeld.
Wat eten en drinken betreft komen we niets te kort. Er is zoveel keus, waar zullen vandaag gaan lunchen....? Tot nu toe kunnen we niet anders dan concluderen dat het gebodene ook echt goed is, veel en lekker en afwisselend.
Zo is de tweede dag omgevlogen! Nog een nacht varen, morgenochtend komen we aan in Muscat.

• 18 December 2016 - 22:34

Ruud En Yvonne:

Hay,

Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen.
    Zo te lezen is er genoeg te doen aan boord.
    Veel plezier en genieten maar!

• 19 December 2016 - 15:33

Rianne: