one way ticket - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu one way ticket - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

one way ticket

Door: els

Blijf op de hoogte en volg Els

08 Augustus 2010 | Vietnam, Hoi An

Gisteren weer een Vietnamees toetsenbord en heel moe. Voor het eerst had ik last van de warmte. Het is altijd warm, 's nachts koelt het niet af en blijft het 25 graden, overdag is het natuurlijk nog wat hoger. Maar ik ben weer hersteld.

We zijn na een overnachting in Quy Nonh vandaag naar Hoi An gereden, een van de hoogtepunten van deze reis, maar dat moeten we nog gaan ontdekken want ze zijn een uurtje geleden aangekomen.

We zitten natuurlijk veel uren in de bus en ik verveel me geen moment. Er is altijd wat te zien onderweg. We maken altijd een koffiestop en natuurlijk een lunchstop. ook stoppen we als er iets bijzonders te zien is. Zo kwamen we gisteren langs een rijstveld waar ze de zojuist geoogste rijst van het kaf aan het scheiden waren met een vooroorlogse machine. Interessant om te zien hoe dat gaat.
Ook de waterbuffels aan het werk gezien op de rijstvelden en natuurlijk heel veel vrouwen.
We volgen nog steeds de hoofdweg A1 en die wordt op veel meer manieren gebruikt dan onze A1. De rijst ligt op de weg te drogen, wijd uitgespreid over het beton of bouwplastic en wordt regelmatig omgeharkt. Vandaag zagen we ook gras, cocosnoten, de schil van cocos (brandstof) enz.
Op de A1 rijden naast de ontelbare fietsen en motorfietsen ook ossenwagens. Het levert vaak onmogelijke situaties op. De tweewielers zijn vaak volgeladen en hoe ze die in evenwicht houden, onvoorstelbaar. Vandaag reed voor de bus een brommer met 2 personen en twee grote manden met in elke mand twee schattige rose biggetjes.... We hebben ook al veel varkens in speciaal daarvoor gemaakte manden vervoerd zien worden, dead or alive...? We vragen ons vaak af of die dieren een "one way ticket" hebben, we vrezen van wel.
Och, ook een brommer gezien met bij de halsen bij elkaar gebonden kippen, ontelbaar veel....

Vandaag vertrokken we om 7 uur van het hotel. Quy Nohn was geen bezienswaardige stad. We hebben er rond gelopen en ons weer verbaasd om de manier van leven in de stad, het is "streetlife" maar oh, wat is het vies in die stad.
In ons hotel waren twee bruiloften, daar gaat een drank doorheen.... bij elke tafel werd een krat bier neer gezet, in het glas komt een blok ijs, na twee uur waren alle kratten leeg.

De zon scheen vanmorgen (vaak tot een uur of negen) en wat ziet de natuur er dan prachtig uit, het groen van de rijstvelden en de donkergroene bergen daarachter, huisjes omzoomd door palmbomen, dan blauwe lucht met wolken, prachtig land!

Vanmiddag hebben we My Son bezocht, daar wordt je stil van... hier vond de slachting in 1968 plaats die de wereld wakker schudde. 500 Mensen werden vermoord door de Amerikanen, onschuldige burgers, vrouwen, kinderen, oude mensen, totaal zinloos. Het hele dorp werd met de grond gelijk gemaakt.

Over 5 minuten vertrekken we met de groep de stad in. Ik heb nu al veel rugzaktoeristen gezien en zie in gedachten onze kids lopen, ik ben heel benieuwd. We gaan voor de wonton aan de haven! (tip van Rianne)

Jullie horen weer van ons! groetjes!

• 08 Augustus 2010 - 11:39

Rob & Ingrid:

Hai wereldreizigers!

Wat een indrukken doen jullie daar op zeg en zo te lezen van allerlei verschillende soorten!
    De email aan Rob met het vietnamees toetsenbord was erg grappig.

heel veel plezier weer en rusten jullie ook nog ergens even uit......

Rob & Ingrid

ben na de 16de weer beschikbaar
    neem geen laptop mee
    dus voor mij geen mail
    doe ik na Drenthe weer
    heb nog veel plezier en ik wens jullie veel moois toe, kissssssssssssssssssLied.

• 08 Augustus 2010 - 12:09

Nelly-merckx-koppers:

hallo n ou wat zullen jullie genieten,zo reis ik n beetje mee.

• 08 Augustus 2010 - 12:09

Nelly-merckx-koppers:

hallo n ou wat zullen jullie genieten,zo reis ik n beetje mee.