Happy hour - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Happy hour - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Happy hour

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

30 Juni 2015 | Indonesië, Sanur

Reizen in de vroege ochtend biedt prachtige uitzichten. De zon zet alles in een mooi licht. We logeerden aan de voet van een actieve vulkaan (nu code groen, bij code oranje voorbereiden voor evacuatie, code rood maken dat je weg komt) een mooie rookpluim dwarrelde de lucht in.
- Een drukte van jewelste op de lokale markt die al om half vier in de ochtend begint.
- Vrouwen die de was doen in de rivier.
Slijpen van de hakmessen op een natte steen.
Oogsten en werken op het land nu de temperatuur nog aangenaam is.
Mooie spiegelingen van de wolken en palmbomen in de natte rijstvelden.
Veel luizenmoeders die inspectie uitvoeren bij elkaar en de kinderen, maar niet met kammen, gewoon handwerk.

We kwamen weldra aan in de haven om definitief afscheid te nemen van Java, we reden vlot de veerpont op, heel oud, en vertrokken ook snel. De overtocht is slechts 5 km en dat is niet ver en snel gedaan maar toen was het wachten tot we aan de beurt waren om aan te leggen, bijna een uur rondgedobberd. Zie je het voor je, haha, een uur dobberen voor de oversteek van Texel naar Den Helder...?

Een groot Boeddha beeld wachtte ons op in Bali, het was meteen duidelijk dat we op het "Godeneiland" aankwamen. Op Bali zijn meer tempels dan huizen, niet vreemd als je weet dat elk huis zijn eigen tempel heeft, daarnaast een tempel bij de winkels, op de rijstvelden, op het strand, bij de hotels etc. etc.

Bij de lunch onderweg namen we afscheid van onze chauffeur, bijrijder en reisleider met een mooie toespraak en een envelop voor elk. We hadden een leuke groep, afkomstig uit alle hoeken van Nederland, van Zuid Limburg tot Groningen en van Emmen tot Castricum, leeftijd van 20 tot 70, zeer divers van arbeid en opleiding. Het was gezellig met elkaar, er is veel gelachen. We hebben veel avonden ook de diners aan een lange tafel genuttigd, dat zegt genoeg!

Het echte afscheid kwam pas na nog een flinke busrit vanaf de haven van Bali naar Denpasar, daar werd de groep verdeeld over diverse kleinere bussen om ons naar de hotels te brengen, drie verschillende. Met nog 2 anderen van onze groep verblijven wij in Sanur, een niet al te toeristisch rustig plaatsje, maar wel een heel mooi hotel aan het strand!
Eerst de koffers uitgepakt (eindelijk) en toen de hotelomgeving verkennen. We strandden echter meteen aan de bamboe bar waar we werden aangesproken door een stel die een andere FOX reis hadden gedaan. Happy hour, lekker wijntje en biertje gedronken en ervaringen uitgewisseld.
'S avonds zijn we de straat opgegaan en hebben lekker gegeten bij 'the fire station' een lounge achtige bar/restaurant. En toen op tijd naar bed...... moe van al die kilometers in de overigens zeer comfortabele bus!

Vanmorgen zijn we meteen in de relax stand gegaan, lekker ontbijt van een gigantisch buffet met een hele grote keus aan internationale gerechten! Daarna een meeting met de reisleiding ter plaatse, geen excursie geboekt want we kunnen eigenlijk even geen bus meer zien.... Een duik in de zee en het zwembad en toen languit op de relaxbanken met een boek/tijdschrift! Vanmiddag hebben we een flinke wandeling gemaakt want van alleen maar onderuit hangen wordt je ook moe. Happy hour bij de bamboebar, straks het dorp weer in om te eten en dan zit deze dag er weer op!

Heel van groetjes van ons!

• 30 Juni 2015 - 13:31

Nelly M-k:

ja nu even tot rust komen alles op je laten in werken na genieten ,
    nog fijne dagen , de foto zien we vast wel eens .

• 30 Juni 2015 - 14:06

Marien:

Top :-)

• 30 Juni 2015 - 16:26

Marcel:

Geniet er maar lekker van!!! (rust!!)

• 30 Juni 2015 - 17:46

Ruud En Yvonne:

Geniet nog van een weekje rust aan het strand was weer een mooi verhaal groetjes van ons uit een tropisch Nederland

• 30 Juni 2015 - 21:36

Ingrid:

Geniet na van alle mooie dingen en daarnaast ook weer van bali en de rust. Zullen we een wedstrijdje hoogste temperaturen gaan doen de komende dagen? Groetjes van rob en ingrid

• 01 Juli 2015 - 04:26

Wanda:

Hoi els en wouter jullie hebben veel mooie dingen gezien en nu heerlijk uitrusten, enjoy

• 02 Juli 2015 - 11:30

Rianne:

he he eindelijk uitrusten. En je kan niet beter starten dan met een 'happy houre' :)
    Nu wordt het tijd om met de beentje om hoog een boek te lezen en te genieten van een biertje en wijntje bij de avondzon. Ik ben erg benieuwd hoe jullie Bali vinden. Is het wat voor onze huwelijksreis??

Ik ga vanmiddag voor het eerst voor mijn nieuwe groep staan. Heel spannend, vooral met dit tropisch klimaat.. pfff