Genieten met een hoofdletter G - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Genieten met een hoofdletter G - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Genieten met een hoofdletter G

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 Juni 2013 | Griekenland, Santorini

Dat was het vandaag, genieten met een hoofdletter G. Het eiland Santorini staat bekend als een schilderachtig mooi eiland en dat kunnen we beamen, zeker na het bezoek aan de tweede stad van het eiland Oia. Wat een mooi en fotogeniek plaatsje. De witte en creme huizen staan gebouwd op de donkere rotsen en vormen daarmee een schril contrast. Voeg daar de blauwe koepels van de kerkjes en de blauwe deuren en luiken bij en het plaatje is compleet, Griekser kan bijna niet. Maar..... het is wel Grieks voor de toerist, een oorspronkelijk pleintje met Griekse mannen die aan de koffie of ouzo zitten zie je hier niet. Dit is een andere charme van Griekenland.
De huizen lijken gestapeld op de rotsen, tussendoor loopt een voetpad met veel hoogteverschil, het was dus echt wel zweten vandaag!
Ik heb geloof ik nog niet veel over het weer gezegd, maar zo rond de 30 graden is het hier alle dagen, als je rustig aan doet en je tempo aanpast is dat best te houden. We beschermen ons goed tegen de zon met een hoedje en een bloesje en zonnecreme en hebben dan ook geen last van verbranden.
Onder het mooie plaatsje Oia ligt het vissersgehucht Amoudi met uitzicht op een zwart vulkanisch eiland in zee. We hebben een lekker visje gegeten, moesten dat zelf uitzoeken uit de stapel vers gevangen vis van vandaag, was heel lekker!
We namen de weg langs de oostkust terug, golvend door het landschap en langs de zee. Onderweg mooie resorts en villa's, veel ook nog niet afgebouwd..... ook typisch Grieks, net als de rotzooi langs de weg... oude olievaten, plastic jerrycans, jammer is dat.
De huizen op Santorini hebben een typisch uiterlijk, de daken hebben een gebogen vorm, we hoorden dat deze bouwvorm dient om de huizen aardbevingsproef te maken. Niet vreemd natuurlijk als je boven op een vulkaan woont..... Laatste activiteit was in de jaren 50.
Onbezorgd hebben we eind van de middag lekker bij het zwembad afgesloten. Een duik in de zee hebben we nog niet genomen maar dat gaan we zeker nog doen.
Groetjes!

• 27 Juni 2013 - 22:51

RIanne:

Wauw, heerlijk. Als ik het zo lees zie ik het gewoon voor me. Hier is het wel andere koek. Met kippenvel op onze armen hebben we vandaag langs het strand van Noordwijk gelopen. Tijs heeft zich gelukkig goed gedragen, dus we hebben ontspannen kunnen eten. Nu lekker aan eht genieten van een warm kopje thee in ons appartement

• 28 Juni 2013 - 08:25

Tante Nelly:

zo kwam er nog rook uit vulkaan , dat was op cecile ?? italia wel ,voelde ook warm aan de aarde zwart ,
    ja is n mooi eiland ,
    geniet maar weer , tot het volende verslag

doeii

• 28 Juni 2013 - 13:07

Arthur Brouwer:

Heh Guys, All sounds great. Hope you have a great time. Cheers Arthur and the famiy.

• 28 Juni 2013 - 16:17

Cora:

Hey Els en Wouter,

Wat heerlijk toeven op zo'n mooi eiland. Geniet er van en nog vele mooie momenten gewenst.
    Groetjes Cora