140 km op 72 vierkante kilometer - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu 140 km op 72 vierkante kilometer - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

140 km op 72 vierkante kilometer

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

26 Juni 2013 | Griekenland, Santorini

Zoals gemeld gingen we vandaag naar de hoofdstad Fira. Dit plaatsje lijkt geheel ingelijfd door toeristen. Wij parkeerden de auto direct aan het begin van de stad. We kwamen al snel te voet bij het centrale plein en moesten goed opletten elkaar niet kwijt te raken, wat een drukte! In de zee lagen drie gigantische cruise schepen en al die duizenden passagiers waren aan land gekomen om te genieten van het mooie Santorini. Dat speelt ook heel handig op deze klandizie in, het wemelt van de souvenierwinkels en ook van de juweliers en exclusieve kledingwinkeltjes.... Evengoed een heel leuk plaatsje om door te struinen. We hebben de hele lengte van de stad gelopen tot de volgende plaats aan toe, prachtige uitzichten onderweg over de zee, op de kust en op andere eilandjes. Heel veel terrasjes en balkons en resorts. Het was echt genieten om hier te wandelen. Aan het eind een welverdiende koffie met uitzicht genoten en toen weer terug richting auto. Liepen we pardoes langs "mamma's house" ons aanbevolen door Wanda, dus daar aan tafel geschoven om te lunchen met lekkere lokale gerechtjes!
Daarna zijn we naar de haven gereden waar het ook al een drukte van belang was, leuk om al de komende en gaande toeristen te zien onder het genot van het eten van een lekker ijsje op het terras.
Om een uur of vier waren we terug bij het appartement, een duik in het zwembad genomen en nogal wat pagina's in de meegenomen boeken verslonden.
Vanavond zijn we weer naar Fira gereden, of eigenlijk Firostofani het volgende plaatsje waar we in een (ook door Wanda aanbevolen) restaurantje hebben gegeten. We bestelden elk iets anders van de kaart en het was voor alledrie even lekker en dat onder het spectaculaire uitzicht op de zonsondergang.

Klopt, Lidia, we genieten met volle teugen!
Klopt, tante Nel, maar vanavond heeft Wouter het onderspit gedolven en was hij laatste!
We spelen klaverjassen met zijn drietjes, beetje aangepaste spelregels, twee tegen een!
We rijden een een supercar: Opel corsa, geen cabriolet, daar is het veel te warm voor, gewoon lekker de airco aan en raampjes open:-) we kregen een grotere auto dan besteld, thanks to oma! Respect voor ouderen is groot in Griekenland!

Oh ja, die kilometers, eigenlijk onvoorstelbaar dat je op een eiland dat max. 18 km en 6 km breed is, in twee dagen 140 km hebt gereden! Morgen gaan we naar het meest noordelijke punt, ben benieuwd! Groetjes van ons drietjes!

• 27 Juni 2013 - 08:08

Tante Nelly:

ja zo je nog eens wat , zwemt je moeder ook nog , nou leuk dat ze dat ook mag mee maken ,

hopend ik ook ?? ik hoef gegelukkig nog niet n nieuwe knie , met de injectie,s ?? waren niet ,

leuk maar wel geholpen , veel fietsen maar maar ja, dat weer ?? het schijnt te komen ,

n fijne dag

• 27 Juni 2013 - 22:23

Ingrid:

Zo dat is goed om te lezen zeg! Heerlijk voor jullie geniet verder! Vanmiddag diploma uitreiking van Niels gehad, ze waren op tijd van de markt! Xxxx van ons 4 Ingrid