Flipper - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Flipper - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Flipper

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Juni 2012 | Cuba, Trinidad

Maar goed dat ik het verslag er vast op had gezet want 5 minuten later vloog de stroom er uit door een giga regen en onweersbui. De straten veranderden binnen een paar minuten in een rivier. Omdat het nog steeds hard regent en we hier droog zitten nog 30 minuten internet want mijn mail had ik nog niet gelezen.
Vanmorgen weer op tijd op pad gegaan, daar hebben we geen reisleider voor nodig, 8 uur zitten we aan het ontbijt. Nog even een rondje ddor Cienfugos gereden en toen naar het Dolfinarium op aanwijzingen van Marjolein en Ralph. We waren precies op tijd voor de show en die was erg leuk, heel persoonlijk met mensen uit het publiek erbij. En daarna.... heb ik gezwommen met de dolfijnen, samen met nog 5 andere mensen. Wouter zag het niet zitten.... ik vond het top. Echt heel bijzonder, wat een slimme beesten en wat een apart gevoel om hen vast te houden en te aaien. Hoe cool het was zullen later de foto´s wel laten zien, moeilijk te beschrijven. Ben heel blij dat ik dit gedaan heb.
Daarna via een prachtige weg door natuurpark Toppes Colantes naar Trinidad, the place to be in Cuba! Onderweg zijn we welgeteld twee auto´s tegen gekomen. Onderweg kleine nederzettingen van een paar huizen, zeer, zeer eenvoudig leven. Mensen kijken verrast op dat er een auto voorbij komt. Veel planten die wij in de huiskamer hebben staan gezien, maar dan vele malen groter, toen we stilstonden cirkelden er een hele groep kalkoengieren boven ons rond. Die zie je hier heel veel. Trouwens eerder ook al kolibries gezien.
Het rijden is echt apart, we nemen vaak lifters mee, vandaag een oude dame, een moeder en dochter, een moeder en zoon. Eerder drie schoolmeisjes van een jaar of 15. We namen ze mee vanuit Pinar en ze reden 50 km mee, elke dag moeten die route afleggen voor school, onbegrijpelijk. Na havan een vrouw meegenomen die ruim 100 km met ons meereisde en toen wij een afslag namen pas uitstapte, ze moest nog uren verder zei ze, ik kreeg een armbandje van haar, zo lief. De mensen spreken nauwelijks Engels, toevallig de huiseigenaar van de casa waar we nu zijn wel. Dit adres hebben we van Marjolein en Ralph die hier in dec. logeerden. Hij weet nog precies wie zij waren, groeten aan hen van hem!
Vanmorgen was het flipperen met de dolfijnen, nu gaan we toch maar proberen thuis te komen, het regent wat minder hard nu. Hopelijk is het vanavond droog en kunnen we genieten van muziek in Trinidad! We blijven hier 3 nachten.

Dank voor jullie reacties, erg leuk om te lezen!!

• 18 Juni 2012 - 00:59

Wanda:

klinkt erg leuk met de dolfijnen zwemmen. je maakt en heel leuke reis en verslag tot de volgende keer

• 18 Juni 2012 - 04:58

Ruud:

Hallo Els en Wouter
    Ik heb net jullie verslagen gelezen ziet er weer heel leuk uit wat jullie allemaal meemaken.
    Jammer van de vliegebeten en van je valpartij hoop dat je er niet al te veel last meer van hebt (van de valpartij)
    Ik kijk uit naar de foto's.
    Veel plezier nog en tot het volgende verslag
    groeten

Ruud

• 18 Juni 2012 - 06:50

Tante Nell:

hallo ,wat genieten jullie ,o dat lijkt mij ook wat met dolfijnen ,zwemmen echt van die knuffel beesten ,kan niet wachten op jullie volgende verslag

• 18 Juni 2012 - 09:06

Anneke:

Nogmaals een reactie had je andere 2 verslagen nog niet gelezen. Wat bijzonder zwemmen met dolfijnen. Lijkt mij een aparte ervaring. Nu els en wouter ga lekker uit jullie dak in Trinidad. Een mooi, bijzonder en schitterende plek. Liefs kees en anneke.

• 18 Juni 2012 - 14:22

Rob & Ingrid:

ha Els en Wouter

prachtig verslag weer, dank je wel! wel oppassen hè Els want als Wouter zonder jouw rol over moet gaan nemen .... Leuk al die mensen die jullie ontmoeten, jullie zitten er echt middenin geniet ervan weer verder.

x van ons vier Ingrid

• 18 Juni 2012 - 17:38

Gini:

Ik reis, in gedachten, met jullie mee en geniet van jullie avonturen en ontmoetingen met al die aardige mensen. Smaken de mojito's een beetje???

• 18 Juni 2012 - 17:43

Rianne:

Ja nu begin ik echt jaloers te worden! Je hebt gewoon gezwommen met dolfijnen, gaaf! Pap, wat stom dat jij dat niet hebt gedaan!

Hier alles oke. Ik verlies alles met tennis, maar leer wel veel. Mark tennist nu tegen Paul, ik ben benieuwd. Hij heeft al zijn enkels tot nu toe gewonnen. Dubbel gaat minder. Verder ben ik vooral erg druk, een beetje te druk. Het aftellen is begonnen.. pfff.

• 19 Juni 2012 - 19:51

Jan En Tonny:

Els en Wouter,
    Leuk verslag om te lezen jullie genieten overal van ook van de beesten groot en klein en sommige wel erg lastig.
    Blijf genieten.
    groetjes Jan en Ton.