Tempo doeloe - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Tempo doeloe - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Tempo doeloe

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Juli 2015 | Indonesië, Sanur

We hebben ons geïnstalleerd aan het strand voor de laatste dag op Bali. Vanmiddag om 5 uur worden we opgehaald, we vliegen om 8 uur naar Jakarta en stappen daar over op de GA 088 naar Amsterdam waar we rond half negen morgenochtend aankomen, 6 uur terug in de tijd.
Maar nu nog even lekker genieten van zon, zee, strand en de vriendelijkheid van Bali.

Zondag zijn we naar Kuta geweest, de plaats waar reisgenoten van Java verblijven. Een wereld van verschil, wat een drukte en wat een hectiek. Kuta is vele malen groter dan Sanur, er zijn een aantal gigantisch grote luxe winkelcentra met internationale shops waar ook sterrenkapper Rob Peetom eerdaags een filiaal opent, dan snap je een beetje de sfeer. Kuta Beach is zeer druk bevolkt, ook met veel lokale bevolking, verkopers van allerhande souvenirs en drankjes/hapjes en met surfboys en girls, waveboarders. Toevallig was er ook een wedstrijd met pitbulls, we liepen met een grote boog om die honden heen....
We hebben heerlijk geluncht, een verborgen restaurantje Poppies, waar de drukte niet lijkt te bestaan. Toen we weer op straat kwamen stonden we een tijd tegen de kant gedrukt om de eindeloze stoet scooters te laten passeren. Op straat rijden de auto's, bussen en taxi's, bumper aan bumper. Een snelheidsbeperking hoeven ze hier niet in te voeren, harder dan 20 km per uur zit er niet in met deze drukte, de hele dag en avond door.
We hadden een gezellige dag met onze reismaatjes, nog even een duik in het zwembad bij hun (ook schitterende) hotel en toen terug naar Sanur, heerlijk rustig!

Ik had een afspraak met de zus van Wim. Hoe kwam dat zo, we spraken over de gezondheidszorg in Indonesië, die was prima zei Wim. Vervolgens vertelde hij dat zijn zus een speciale gave had en al veel toeristen van stijve nek en schouders had verlost. Ik was meteen getriggerd want op Schiphol had ik iets verdraaid in mijn nek waardoor ik 2 dagen een vreselijk stijve nek had, dat was gelukkig wel weggetrokken maar mijn nek en schouders zijn sowieso altijd veel te gespannen. Geen probleem, Wim wilde mij ophalen en naar zijn zus brengen. Leek mij een goed idee met als bonus een visite bij een Balinees thuis;-). Maar de afspraak werd verzet, Wim bracht zijn zus naar het hotel. Dat vond ik toch wel redelijk spannend, hoe zou het hotel reageren als wij twee Balinezen van het platteland meenamen naar onze kamer?
Het heeft geen probleem gegeven, Manesi (dametje van ik schat 65 jaar) heeft gemasseerd zoals ik nog nooit heb ervaren, heeeeel hard. Resultaat is dat ik voor het eerst sinds maanden over mijn schouders kan kijken. De bonus van een bezoek aan hun huis ging niet door, de bonus voor mij zijn blauwe plekken....maar toch een bijzondere ervaring en blije mensen want Manesi had ook een bonus op haar schamele inkomen.

Gisteren nog een nieuwe ervaring opgedaan, mijn eerste Yoga les en dan nog wel een privé les van anderhalf uur op de vroege ochtend. Er waren geen andere liefhebbers dus die mazzel had ik. Ik was talented zei ze, nou, nou. Ik vond het zwaar, al je spieren worden aangesproken op een andere manier dan je gewend bent, wel leuk!
Daarna ontbijt, duik in de zee, duik in het zwembad. Daar was juist een aquarobic les bezig, kon er ook nog wel bij, goed bezig, toch?
De rest van de dag lekker liggen lezen, af en toe een duik en 's middags een wandeling. Tempo doeloe.

Nu staan de koffers gepakt! Eind van een heerlijke vakantie, veel gezien, nieuwe ervaringen opgedaan, leuke, gezellige mensen ontmoet, gerelaxt, lekker gegeten, weinig mis gegaan behalve de pinpas affaire en de offday van Wouter. Mooie boeken gelezen, Zweedse thriller, drie boeken met verhalen die zich afspelen op Java, Ki de kracht van binnenuit en nu bezig met Eten, Bidden, Beminnen. Heerlijke boeken. Ook Wouter heeft twee thrillers verorberd, we kunnen er weer even tegen!

Tot ziens in Nederland!

Ps Misschien lukt het nog om de foto's bij deze verslagen te plaatsen, er staan er al een aantal op mijn Facebook Els Koppers.

En, het reisverslag schrijf ik voor mijzelf, om de herinnering levend te houden aan deze mooie vakantie. Leuk dat jullie meelezen en dank voor jullie reacties!

  • 07 Juli 2015 - 07:38

    Tante Nelly:

    nou els wouter heerlijk dat jullie deze reis hebben genoten ,geniet er nog even van als nu nog mogelijk s ??
    doeiii

  • 07 Juli 2015 - 07:40

    Ingrid:

    Ha lieve vakantiegangers

    Wat een mooie ervaringen els heb je er nog bij na alles wat jullie al hadden!
    Dank voor je mooie verslagen ik heb genoten en Was ook een beetje daar tijdens het lezen. Een goede terugreis en tot gauw.
    Liefs ingrid

  • 07 Juli 2015 - 08:30

    Marcel:

    Goeie reis/vlucht!!!

  • 07 Juli 2015 - 09:19

    Marien:

    Leuk om te volgen en te lezen Els. Mooi geschreven verslagen ik zou het uitprinten en een boekje van maken.

    Veilig vlucht

  • 07 Juli 2015 - 18:03

    Josefien:

    Hoi Els en Wouter,

    Leuk om jullie verslagen te lezen, ik was al benieuwd hoe het afgelopen was met die behandeling van de zus van Wim. Dus een hardhandige tante geweest haha, succes met de blauwe plekken, hopelijk gaat het nu goed met je nek/schouders.
    Wij vonden het gezellig met jullie bij het Happy hour in de bamboo bar en het restaurantje.
    We hebben een super vakantie gehad om met veel plezier op terug te kijken.

    Groetjes Iwan en Josefien

  • 07 Juli 2015 - 21:47

    Jan En Ton:

    hoi Els en Wouter,

    bedankt voor de mooie reisverslagen,goede reis en tot ziens in het paradijs.

    groetjes,

    Jan en Ton.

  • 07 Juli 2015 - 22:04

    Rianne:

    Het was heerlijk om mee te lezen!

    Fijn dat jullie weer terug komen. We missen jullie

    goede reis, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Java-Bali

Rondreis

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2015

foto's

07 Juli 2015

Tempo doeloe

04 Juli 2015

Stinkend rijk

02 Juli 2015

Opzouten, hier komt Wim

30 Juni 2015

Happy hour
Els

Actief sinds 04 Okt. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 201174

Voorgaande reizen:

27 Juli 2019 - 19 Augustus 2019

Caravan zomervakantie

21 Juni 2018 - 01 Juli 2018

On The Road again

29 Juni 2017 - 16 Juli 2017

Met de TR naar Zuid TiRool

23 Maart 2017 - 01 April 2017

Gambia

16 December 2016 - 23 December 2016

Cruise

28 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

La Douce France

17 Januari 2016 - 24 Januari 2016

Op zoek naar het noorderlicht

19 Juni 2015 - 08 Juli 2015

Java-Bali

04 Juli 2014 - 21 Juli 2014

toeren in de TR

06 Augustus 2013 - 17 Augustus 2013

Oostenrijk 2013

24 Juni 2013 - 01 Juli 2013

Santorini

09 Juni 2012 - 01 Juli 2012

viente dias en Cuba

24 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Dolomieten en Alpen met de TR3a

29 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

Xin Chao Vietnam

01 Juli 2009 - 21 Juli 2009

Las Vegas here we come

Landen bezocht: