Een bijzondere waard - Reisverslag uit Oberau, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Een bijzondere waard - Reisverslag uit Oberau, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Een bijzondere waard

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

11 Juli 2014 | Oostenrijk, Oberau

We maakten 's avonds nog een wandelingetje en sliepen goed maar werden 's morgens weer wakker door het geluid van regen... jammer. Aan de andere kant, de reis die we boekten heet 'onthaasten op hoog niveau' dus lekker rustig aan ontbeten, wat lezen en constateren dat het rond 11 uur droog werd. De TR had wel een rustdag verdiend na ruim 1600 km maar moest ons wel naar de startplaats van een wandeling brengen, dat was maar 3 km hiervandaan, maar niet te lopen omdat er geen voetpad naast de weg ligt, dat zou te gevaarlijk zijn.
We maakten een wandeling door de Kundl Klamm, een bekende kloof die het ene dal met het andere verbindt. Prima te doen, een goed wandelpad langs de wildstromende rivier die zich hier en daar met donderend geraas een weg door de rotsen boorde. Veel groen en hoog oprijzende rotsen, vogelgeluiden overstemd door het kolkende water, houten bruggetjes en natuurlijke tunnels.
Na de wandeling reden we nog naar de gondelbaan in Auffach waarmee we de bijna 2000 mtr hoge berg opgingen. Toen we bovenkwamen trok net een grote donkere wolk door het dal, jammer van het uitzicht.
Na het eten wandelden we naar het dorp waar een 'Bauernmarkt' was bij een groot hotel, gezellige sfeer met streekproducten en een traditionele Tiroolse boerenkapel, van die muziek wordt je vrolijk, of je wilt of niet! De gemiddelde leeftijd van de muzikanten was 20 jaar, muziek is heel belangrijk in het leven van een Tiroler, ze speelden met veel plezier!
Soms heb je op vakantie ontmoetingen die je snel vergeet, die hadden wij deze avond! Onze aandacht werd getrokken door een oud pand waarin een hotel/restaurant gevestigd is. Eigenlijk kwam het door een imposant grafgrot die ik op het kerkhof had gezien van het geslacht Kellerwirt.
Dit pand was ooit een klooster, we keken even binnen en zagen wat mensen aan de bar zitten, twijfelden of we wat zouden bestellen maar liepen toch naar buiten. De waard sprak ons buiten aan en we raakten aan de praat, hij nodigde ons uit voor een obstler (schnapps) en eigenlijk konden we niet weigeren. Het werd een onvergetelijke avond die eindigde in de privébar van de waard/eigenaar, er was een bijzondere klik. Hij toonde ons ook vol trots zijn wijnkelder uit de 12e eeuw. In de bar hadden we leuke gesprekken met mensen uit het dorp. Met een paar obstler te veel op en drie zoenen op de wang liepen we uiteindelijk na een paar uur terug naar ons Gasthof....

• 12 Juli 2014 - 21:48

Tante Nelly:

zo dus waren al aardig n beetje te diep in het glaasje gekeken , en geslapen als n ,
    nou gezellig hoor

• 13 Juli 2014 - 08:46

Rianne:

Haha oude zuiplappen!

• 13 Juli 2014 - 16:30

Yvonne:

Gezellig toch zo om met de "lokale" bevolking kontakt te hebben!

Das vaak het leukste :)

• 14 Juli 2014 - 16:55

Jos:

Doet me denken aan de wintersport, Obsler en zoenen

groeten Jos