Het dak er af! - Reisverslag uit Oberau, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Het dak er af! - Reisverslag uit Oberau, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Het dak er af!

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

10 Juli 2014 | Oostenrijk, Oberau

En ook donderdagochtend wolken en regen bij het wakker worden. We namen uitgebreid de tijd voor het ontbijt, lieten het ons goed smaken en tegen de tijd dat we vertrokken konden we toch nog even genieten van het uitzicht van Fernblick!
Er vielen nog hele kleine druppeltjes maar aangezien we wel van uitdagingen houden het dak in de kofferbak gedaan en gaan met die banaan! We reden door een prachtig landschap, het Silbertal in de Montafon, op weg naar de Silvretta Hochalpenstrasse. Via 30 scherpe haarspeldbochten bereikten we de top van deze tolweg, we reden hem al eerder, het blijft mooi, deze keer met wolkenslierten rondom. Langs de hoge hellingen kletterde het water met donderend geraas naar beneden in grote en kleine watervallen, indrukwekkend! We parkeerden de auto bij de immens grote Stausee om een kop koffie te drinken en toen moest toch echt het dak er weer op want er viel natte sneeuw, brrrr koud!
Na een paar kilometer afdaling brak de lucht open en konden we weer met ons hoofd in de frisse wind. Terwijl we het dak eraf haalden kwam er een nieuwsgierige koe wel heel dichtbij een kijkje nemen, de charme van deze weg, vee rondom met vrolijk rinkelende bellen aan hun nek.
Verder door het Klostertal met veel bekende wintersportplaatsen zoals Galtur (verwoestende lawine in 1999) en Ischgl.
Daarna nog 200 km over de 171 door het Inntal, dat is een eind, vooral als er af en toe een kruipende vrachtwagen voor je rijdt. De rivier de Inn slingerde met hoge snelheid en veel water door de brede bedding, mooie groene kleur.
Om 5 uur bereikten we onze bestemming: Oberau, een typisch Tirolerdorp met een oorspronkelijk Gasthof dat al sinds 1685 door dezelfde familie wordt geleid. Een gemoedelijke sfeer, geen luxe, gewoon Oostenrijks oubollig. We verblijven hier de komende vier nachten.
Oh, ja, we reden de rest van de dag zonder dak, af en toe een spatje regen kon ons niet deren.

• 11 Juli 2014 - 11:02

Jos:

Mooie omgeving daar he, zeker de Silvrettapas, hebben we ook een keer gedaan met de motor bij
    1 graad celcius. Veel plezier en hopelijk vanaf nu alles met zonder kap

groeten Jos

• 11 Juli 2014 - 15:41

Tante Nelly:

lekker uit waaien

• 11 Juli 2014 - 22:21

Jan En Ton:

Hallo Eis en Wouter

Jullie maken mooie tochten , jammer van de regen . maar na regen komt zonneschijn . In Werkhoven gaan we voor het dak erop en voor jullie moet het dak er zo veel mogelijk af.

blijf genieten gr.

• 13 Juli 2014 - 08:42