wouTR - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu wouTR - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

wouTR

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

04 Augustus 2011 | Oostenrijk, Wenen

Het was vandaag rijden, draaien, smeren (olie en zonnebrand) zweten, stijgen, dalen. We zijn op tijd vertrokken want we hadden een lange rit voor de boeg met veel bergpassen. De eerste was diezelfde als de terugreis van Bled met 50 haarspeldbochten, weer genieten van het prachtige landschap. Daarna volgde de Wurzenpas op de grens naar Oostenrijk. Deze telt minder bochten maar heeft een lange steile afdaling, een goede beheersing van de auto is belangrijk en dat is Wouter wel toevertrouwd. We besloten nog een kleine omweg te maken en de Nockalmstrasse (totaal ook 50 haarspelden) te rijden. Deze weg leidt naar Innerkrems waar we een aantal jaren op wintersport geweest zijn. Het is een weg door een natuurpark met weer een totaal ander landschap, meer afgeronde bergen. In Slovenie leken de bergen bedekt met een hoogpolig tapijt van bomen, hier stonden de bomen verder uit elkaar en veel meer groene weiden, dat geeft een totaal ander beeld. In Innerkrems wat gegeten bij het hotel waar we toendertijd logeerden, leuk!
Opvallend in Karinthie vonden we de balkonbakken die nog kleurrijker en voller zijn dan eerder gezien, het lijkt soms wel of ze elkaar de loef af willen steken met de mooiste, volste bloemenpracht.
Weer verder met een omweg omdat de weg die we wilden rijden afgesloten was, nu via de Katschbergpas naar Obertauern de Radstadtauernpas (weer naar 2000 mtr hoogte). Tot dan was het schitterend weer, we reden de hele dag zonder zijramen, maar daar was er ineens een ontzettend donkere lucht precies in de richting die we op dat moment reden. Gelukkig moesten we na een paar km afbuigen richting het oosten en werden we achtervolgd door die donkere lucht. Een bochtige weg naar de Postalmstrasse, weer een weg door een natuurpark, uitzichten en grote bergalmen en een hert langs de weg gezien.
Uiteindelijk kwamen we bij de Wolgangsee, onze nieuwe bestemming, nog steeds dreiging van donkere wolken en je raadt het al, 5 minuten nadat we ons hotel bereikten begon het te regenen en onweren. Mazzel?!?! Een warm welkom hier, romantisch,oud hotel met prachtige kamer aan de Mozartplatz. Jammer dat het openluchtconcert dat hier om 8 uur zou zijn niet door kon gaan door de regen, niet alles kan meezitten.
Vandaag is de relatie met onze TR weer wat inniger geworden, ruim 300 km prestaties geleverd onder moeilijke (hitte) omstandigheden. Wouter lijkt zelfs wat vergroeid te raken, zijn voet stond 's avonds laat nog op "gas geven, koppelen en remmen".
De groetjes

• 04 Augustus 2011 - 16:34

Tante Nell:

oef nou wel spanend hoor , maar jullie worden dan wel beloond ,mooie natuur ,
    nou eet ze en slaap straks maar lekker ,tot het volgede verslag ,ik geniet er van

• 04 Augustus 2011 - 17:02

Rianne Daalhuisen:

Ha Wouter en Els, Ik zie nu pas dat jullie te volgen zijn, leuk. Ik zou jullie ook wel in het echt in zo'n kek karretje willen volgen. Lijkt me echt te gek met zo'n open dak door de bergen touren. De veslagen smaken naar meer. Veel plezier nog en goeie reis. X

• 04 Augustus 2011 - 17:25

Ruud:

Hallo Els en Wouter het is weer een mooi verslag geworden ik zie dat jullie weer richting Nederland gaan
    Ik wens jullie nog prettige dagen en een hoop mooi weer hier heeft het net weer geregend
    groetjes en to het volgende verslag

• 04 Augustus 2011 - 19:05

Yvonne:

Nou dat was weer een pittig gebeuren, zo te lezen! Dat ouwe barreltje houdt zich maar kranig ;) Nog veel plezier toegewenst vanuit een benauwd en nat Nederland! En Wouter, de voetjes ontspannen!!! Doei!!!

• 04 Augustus 2011 - 20:59

Harry En Carolien:

Met veel plezier en herkenning jullie verslagen gelezen. Vooral het stuk over ravascletto. Mijn zus woont nl in Tolmezzo en dat is een plaats die mtussen Villach en Udine in ligt. Wij zijn verschillende keren swinters bij haar geweest en dan ging Harry skieen op de Zoncolan en kwam dan ook door Ravascletto. We hebben daar menig tochtje gemaakt en ook de Wurzenpas heeft geen geheimen voor ons.
    Wij hadden n iet begrepen dat jullie naar dit gebied zouden gaan anders hadden we onze TR aan die van jullie gehaakt.
    Nog veel plezier en een goede terugreis

• 04 Augustus 2011 - 23:08

Wanda:

hi els en wouter, wat en luke rit maken jullie, echt ik verheug mij elke ochtend op het volgende verslag (vooral ook dat ik nog in de verf zit). Ik zie het wel en beetje voor mij en zo ga ik op moment ook en beetje mee op vacantie. groetjes wanda