Bloemetjes en kant - Reisverslag uit Bantry, Ierland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Bloemetjes en kant - Reisverslag uit Bantry, Ierland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Bloemetjes en kant

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Juni 2018 | Ierland, Bantry

Behalve op een goed ontbijt werden we door de heer des huizes nog getrakteerd op een paar Ierse moppen, ask Wouter. We verlieten Castleview met bloemetjes, kant en een blauwe badkamer. De navigatie ging vanmorgen niet zoals gepland waardoor we een extra rondje ruim om Waterford reden. We strekten onze benen en dronken een lekker cappuccino in het kustplaatsje Dungarvan met een oude burcht. De volgende stop was in Cobh, de plaats waaruit de Titanic vertrok naar wat later bleek voor haar laatste afvaart. Zagen we gisteren een kathedraal verborgen in een dal liggen, vandaag een hoog boven het stadje uittorenend. Een katholieke kerk waarvan het kunstige pleisterwerk opvallend mooi was! Het beroemdste straatje van de stad is Westview, zo stijl, vergelijkbaar met een zwarte skipiste, met aaneengeschakelde huizen met puntdaken, mooi om te zien.
Daarna richting Blarney met een kasteel, park en tuinen die we echter niet bezochten. We gingen naar de oude wolfabriek waarin een prachtige winkel van Woollen Mill in gevestigd is, het bekijken zeker waard, al was het maar om de historische setting. Prachtig gebreide truien, linnengoed met kant en bloemetjes, houseware en volop Ierse souveniers voor de vele toeristen.
Vervolgens via een mooie route naar Bantry waar onze volgende B&B gelegen is Drumloc House. Een warm welkom door onze bejaarde host in een gedateerd huis. Een piepkleine kamer waarin we elkaar nauwelijks kunnen passeren maar met een fantastische uitzicht op de baai van Bantry. Ach, hier krijg je waar, daar laat je wat.
Enig nadeel van de mooi gelegen B&B is dat je toch met de auto naar de stad moet om te eten, dat deden we bij The Snug, goed eten in een knusse sfeer.
Daarna terug bij de B&B onderwijl genietend van de zonsondergang een spelletje Skipbo gespeeld.

• 26 Juni 2018 - 20:17

Rob & Ingrid:

Hai vakantiegangers Net alle verhalen gelezen helemaal leuk en wat hebben jullie ook een heerlijk weer. De foto's ook kunnen openen met de link heel mooi en wat doet de auto het toch leuk op fotos. We wensen jullie heel veel plezier met mooie routes en leuke B&B 's liefs van ons

• 27 Juni 2018 - 06:08

Nelly:

is het eten wel lekker . ? ja dat hebben mooie truien of vesten , slaals lekker warm , en mooie natuur geniet

• 27 Juni 2018 - 11:27

Wanda:

Jullie gaan lekker in Ierland, Dungarvan zijn wij ook geweest, wij zijn andersom gereden. Heb je de Blarney Stone niet gekussed , wij well , met vele anderen mensen. Een hele leuke plaats is Bunratty Castle. Als je daar langs kom wij hebben in de hotel gelogered voor en paar dagen Je kan ook heel leuk Old fashioned eten in kasteel die er bij zit, moet je wel boeken, erg leuk om te doen er is ook en heel leuk gewoon hoteletje om te drinken en mensen die zo in de "snug" area lekker singen in groepjes waar je gewoon me kan doen als je wil of gewoon lekker luisteren . Waar je ook gaat het is gerieflijk geniet maar lekker door. Wanda