Cruise naar Ierland - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Cruise naar Ierland - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Cruise naar Ierland

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Juni 2018 | Ierland, Waterford

Vrolijk fluitende vogels was het enig hoorbare geluid vanmorgen, wat een heerlijke stilte. Met een rondje door het dorp St. Florence verlieten we na het ontbijt (scrambled eggs) en hartelijke woorden van de gastheer Elm Grove. Door het Pembrokeshire Coast National Park reden we naar Engelands kleinste stadje St. Davids. Hier staat op een schilderachtige plek een enorme kathedraal van 1500 jaar oud en daarnaast de ruïne van een bisschoppelijk paleis. In de Bell tower zagen we hoe de klokken geluid werden door een groep van 6 mensen, mooi om te zien hoe ze in een gelijkmatig ritme aan de touwen trokken en lieten vieren.
We hadden daar niet veel tijd, maar een bezoek was het zeker waard. Uiterlijk 12 uur moesten we ons melden bij Stenaline in Fishguard voor de overtocht naar Ierland. Dat was geen probleem, om 13:00 uur vertrokken we voor een 3,5 uur durende “cruise” op een oud schip. Onderweg speelde Engeland tegen Panama en dus werden we regelmatig opgeschrikt door gejuich (6-1). We speelden kaart, lazen een boek of knapten een uiltje.
Ook in Ierland namen we niet de hoofdroute maar de South coast panoramic way, hier konden we ook goed doorrijden alleen voor de ferry om een rivier over te steken stond een lange rij. Maar wat maakt het uit, mooie uitzichten en heerlijk weer!
Om 7uur bereikten we onze B&B Castel view, inderdaad uitzicht op een kasteelruine aan de overkant van de best wel drukke weg. Een kleine kamer, alleen om te slapen, prima! We reden na kennismaking meteen naar de stad te eten in een door de gastheer aangeraden hotel. Dat scheelt weer, hoef je niet zelf te kiezen...haha. Inderdaad een leuke bar, maar ipv live muziek, WK voetbal, dat was dan wel een beetje jammer.
Daarna langs de kade naar de enorme verdedigingstoren gelopen, uit de tijd van de Vikingen. Op een pleintje daarachter lag het grootste zwaard ter wereld, gemaakt uit een boomstam met wortels, prachtig houtsnijwerk!
Foto’s staan in MyAlbum, misschien lukt het via deze link https://myalbum.com/album/FHyloOZAEvLx

• 25 Juni 2018 - 16:46

Ruud En Yvon:

Zijn weer leuke verhalen om te lezen, geniet ervan.
    Heb de link kunnen kopieeren en het werkte.
    Groetjes van ons

• 26 Juni 2018 - 06:21

Nelly:

leuk els mooi vast hopend veel zon ook

• 26 Juni 2018 - 14:36

Wanda:

Ik was en paar dagen achterje dus heb je twee overtochten leuk gelezen, nu lekker genieten in ierland