Muziek verbindt - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Muziek verbindt - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Muziek verbindt

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Juni 2015 | Indonesië, Bandung

Vandaag geen koffers pakken want we blijven nog een nacht in Bandung. Na het ontbijt bracht de bus ons naar het centrum van de stad. Bandung werd wel het Parijs van Java genoemd, ik heb geen overeenkomsten kunnen ontdekken.... Er is wel nog pracht en praal van vroeger te zien, er staan veel Art Deco gebouwen met de Gadung Sate als hoogtepunt, inderdaad heel mooi, een mengeling van Europese en Indische architectuur. Onze wandeling door de stad begon bij het Savoy Homann hotel, een historisch gebouw waar veel hooggeplaatste gasten gelogeerd hebben. De Afrika-Azië conferentie van 1955 vond hier o.a. plaats.

In een rustig tempo liepen we over de Oude Postweg, nu een hele drukke verkeersader, naar de Champs Elyssee, een straat met veel kunsthandelaars. Koffie met lekkere luchtige chocolade cake onderweg en toen gelegenheid om te shoppen bij outlet winkels. Dat hadden we snel gezien, heel veel nep merken, Gucci tassen voor 20 euro, niet van te echt te onderscheiden, haha, jaja.... Maar wel leuk om er even rond te kijken.

Restaurantjes vinden voor de lunch valt niet mee, vanwege de ramadan zijn heel veel restaurants gesloten, maar de gids zorgt daarvoor dus we werden netjes afgeleverd bij een fijn restaurant!

Vanmiddag stond een bezoek aan de Angklung muziekschool op het programma. Ik had nog nooit van een angklung gehoord, het is een instrument van uitgeholde bamboe met verschillende lengtes dat door een schudbeweging tot klinken wordt gebracht. Het was ontzettend leuk!!!
Kinderen verzorgden een optreden met dans en zang en spel op de angklung, een feest om te zien! Het publiek mocht ook zijn muzikale talenten tonen. Ieder kreeg een angklung in de hand en binnen korte tijd speelden wij met zijn allen een aantal liedjes onder leiding van de leraar. Daarna verzorgde het senior orkest een optreden, van Michael Jackson tot Mozart, van ABBA tot Jazz, heel knap en zeer muzikaal en met veel plezier! Tot slot werd het publiek door de kinderen (veel) uitgenodigd om samen te zingen en dansen. Na afloop was iedereen unaniem van mening dat het een hele geslaagde excursie was en voor mij is maar weer eens bewezen dat muziek een taal is die iedereen verstaat!

• 22 Juni 2015 - 19:26

Peter:

Wouter hopelijk heb je niet vals gezongen!
    Fijne vakantie en geniet ervan.

• 22 Juni 2015 - 19:36

Rianne:

Daar zit muziek in!

Jullie zijn wel druk. Niet vergeten ook uit te rusten in de vakantie he?!
    xx

• 22 Juni 2015 - 20:40

Marcel:

Volop genieten dus.....en uitrusten doe je maar als jullie op Bali zijn (of weer thuis)
    Geniet morgen ook van de treinreis (is waanzinnig mooi)....fototoestel in de aanslag dus!!
    Veel (reis) plezier

• 23 Juni 2015 - 07:31

Nelly M-k:

zo het was leerzaamse? dag ook leuk om mee te maken .
    els voor jou niet zo moeilijk , vroeger op de blok fluit ,
    n leuk dag , wat zullen jullie nu weer beleven