Familie - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Familie - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Familie

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

19 Juli 2014 | Italië, Peschiera del Garda

Afscheid van hotel Bellavista, vanmorgen om 8 uur speelde het carillon van de kerk een oud en bekend Marialiedje, ik las net de digitale krant met zoveel trieste verhalen van nabestaanden.
Na het ontbijt de TR weer volgepakt en vertrokken, eerst de berg af, daarna nog een aantal (akelige) tunnels door en dan de drukke provinciale weg volgen naar het zuiden. We maakten een stop bij het schiereiland Sirmione, alweer een hoogtepunt aan het Gardameer. Het werd bevolkt door een maximaal aantal toeristen, tja, dat zijn wij tenslotte ook. Heel veel terrasjes, restaurantjes pizzeria's en ijssalons, mmmm wat een heerlijk ijs hebben ze in Italië! Het plaatsje ligt heel mooi en een bezoekje was toch wel de moeite waard.
Toen naar Peschiera del Garda aan het uiterste zuidoosten van het Gardameer waar mijn nichtje woont. We waren verrast door deze leuke plaats, het heeft een historisch centrum in een grote vijfpuntige vesting, geheel omgeven door water. Mooi en sfeervol en heel Italiaans, geen massa toerisme. We hebben rondgewandeld en op een terrasje van de sfeer genoten, uitzicht op net meer met veel plezierbootjes. Aan het eind van de middag werden we opgehaald. Ons nichtje had nog andere mensen (oud collega's) te gast en met elkaar hadden we een hele gezellige avond ondanks dat wij geen Italiaans spreken. We gingen eten bij een agriturismo waar het eten zeg maar direct van de boerderij komt, erg lekker en een hele leuke omgeving. Het bleek maar weer dat je ondanks dat je elkaars taal niet kent leuke conversatie kunt hebben.

• 21 Juli 2014 - 08:10

Tante Nelly:

foto,s gezien ook gezellig , ik heb daar ook gegeten ,
    n mooie omgeving ook
    nou weer huis waarts

• 21 Juli 2014 - 20:00

Yvonne:

Jaja... Mooi hoor Italie

We hebben er ook aardig wat vakanties doorgebracht.

Bijna weer huiswaarts?

Alvast een hele goeie reis gewenst. En een veilige thuiskomst!

• 22 Juli 2014 - 08:05

Rianne:

Van die verhalen wordt je niet vrolijk als je zelf op vakantie bent. Zo akelig!
    Goede reis gewenst, doe voorzichtig xx