Gardameer noord - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Gardameer noord - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Gardameer noord

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

16 Juli 2014 | Italië, Riva del Garda

Vandaag wilden we wat dorpjes langs het meer aandoen. Van Limone is het mogelijk over te varen naar de oostkust van het Gardameer maar wij besloten zelf te rijden naar de andere oever, een goed uur rijden via Riva del Garda. Met een kabelbaan kun je naar de top van een bijna 2000 mtr hoge berg: de Monte Baldo. Daar aangekomen was de parkeerplaats vol en ook die in de omgeving, voor de kabelbaan stond een gigantische rij wachtende mensen, wij hadden geen zin om aan te sluiten in de brandende zon en reden door. Via een weg over de berg konden we rijden tot het tussenstation van de kabelbaan en zo hadden we toch mooie uitzichten naar de overzijde. Het weggetje terug namen we een afslag en reden zo via een nog smallere weg op het dorp Malcesine aan, mooi zicht op de daken! We vonden midden in het dorp een parkeerplaats om het stadje te verkennen. Het is zeer toeristisch maar heeft ook een oud centrum met smalle steegjes en leuke doorkijkjes. Verder een haventje waar altijd een gezellig sfeertje van uit gaat. In de smalle steegjes liepen we een jongetje tegen het lijf met groot verdriet die duidelijk zijn ouders kwijt was. Er leek zich niemand om te bekommeren dus ik sprak hem aan, Deens, hm, niet mijn beste taal. Wij ontfermden ons over hem en ik bleef met hem op een centraal plekje staan, Wouter liep ondertussen rond om zoekende ouders te vinden. Dat centrale plekje bleek een goed idee want hoog vanuit de burcht werd hij gespot en na een minuut of tien kwam een moeder, behoorlijk overstuur aanrennen. Gelukkig herenigd!
De weg terug maakten we nog een omweg via het Lago di Ledro maar toen het begon te regenen maakten we rechtsomkeert, het koelt snel af met dikke regendruppels op je hoofd...
Zo was de dag voorbij voor we er erg in hadden, 's avonds een "galadiner" bij het hotel wat vooral betekende dat we veeeeel eten kregen, oh ja, en een pro secco vooraf in de bar, toch leuk! Na het eten maar een wandeling gemaakt, want tja, dat eten moet ook 'verbrand' worden.....

• 18 Juli 2014 - 13:56

Tante Nelly:

zo jullie zijn wel bezige bijen ,gelukkig, dat jongentje zijn moeder weer terug ,
    ja mooi he het gardameer met al stadjes , beneden kan je ook leuk wandelen ,
    geniet , wanneer zien jullie lilian

• 18 Juli 2014 - 14:33

Mark:

Leuk om te lezen els en Wouter. Volgens mij is het een heerlijke vakantie! Geniet nog even.

• 18 Juli 2014 - 21:22

Els Pennewaard:

Zaterdag gaan we naar Peschiera en Lilian, tante Nel!

• 19 Juli 2014 - 13:26

Rianne:

Lieve mama en papa, oma en opa. Lief dat jullie het jongetje hebben 'gered' . Ik ben benieuwd naar de foto's.
    Hier is het tropisch warm, meer dan 30 graden. We zijn vandaag maar gaan winkelen voor de vakantie, lekker cool in de airco :)