Mist en verse sneeuw - Reisverslag uit Bartholomäberg, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Mist en verse sneeuw - Reisverslag uit Bartholomäberg, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Mist en verse sneeuw

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

09 Juli 2014 | Oostenrijk, Bartholomäberg

Woensdagochtend voorzichtig het gordijn opzij geschoven..... geen uitzicht, dikke mistwolken omhullen het panoramahotel in Brunig. Niets aan te doen, we gaan toch de passen rijden door de Zwitserse bergen. Met het dak er op, het regent ook nog steeds, zetten we koers richting de Grimselpas. We zitten knus naast elkaar in de TR, de regen klettert op het linnen dak, het is net kamperen. Het wordt kouder naarmate we hoger komen en tot onze verrassing gaat de regen over in natte sneeuw, wat een belevenis.
We waren van plan de Rhône Gletscher te bezoeken maar dat heeft met deze mist totaal geen zin. Gelukkig is er ook een klein museum dat hieraan gewijd is, dat bekijken dus maar even. De volgende pas is de Furkapass en deze gaat tot ruim 2500 meter, de natte sneeuw wordt echte sneeuw, de bergen worden bedekt met een wit laagje. Wij zien de lol er wel van in en genieten toch van de uitzichten als de wolken even iets opentrekken. Ook van de vrolijk gekleurde alpenbloemen langs de weg word ik vrolijk, je verlegt gewoon je grenzen.
In ski-oord Andermatt nemen we koffiepauze en tot onze verrassing stopt de regen, het dak gaat er af! We besluiten vandaag door te rijden naar Oostenrijk via Liechtenstein, de prijzen in Zwitserland bevallen ons niet echt, alles is hier de helft duurder. De reis gaat verder zonder problemen, gewoon meerdere lagen kleren over elkaar want echt warm is het niet.
We vinden een heerlijk hotel waar we ons kunnen warmen in de sauna en met een fantastisch zwembad en whirlpool, buiten, zwevend boven de berg! Het uitzicht blijft wat mistig maar soms trekt het even open en dan is het fenomenaal. Heerlijk gegeten ook en een groot scherm voor de halve finale. We waren de enige Nederlanders, de andere gasten hadden niet veel interesse, de sfeer was niet spannend en de afloop..... ach, wij hebben toch lekker geslapen, best vermoeiend de hele dag in dat kleine autootje...

• 11 Juli 2014 - 07:52

Tante Nelly:

nou hier ook regen en plakerig weer , ,
    ja is wel leuk hoor , met jullie auto,