Lekker lui - Reisverslag uit Mariazell, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Lekker lui - Reisverslag uit Mariazell, Oostenrijk van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Lekker lui

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Augustus 2013 | Oostenrijk, Mariazell

Mariazell is een bekende plaats in Oostenrijk, met name als bedevaartplaats, het ligt ook mooi tussen de bergen. Beschrijving uit de folders: 'een geschenk uit de hemel' en 'mooiste plaats in Steiermark', het heeft een beschermd dorpsgezicht. Het is een kleurrijk dorp, de gevel van ons hotel is bijvoorbeeld deels paars en deels groen, ertegenover een hard blauw gebouw, verder rood, abrikoos, okergeel, roze, lila etc. Toen we na het eten vanavond een wandeling maakten bleek het dorp groter dan we verwacht hadden. Het is ook een bescheiden wintersportplaatsje met een cabinellift.

Vannacht behoorlijke regenbuien en 's morgens zwaarbewolkt. Het moest vandaag een auto en fiets loze dag worden (vonden wij) dus gingen we met de lift de berg op. Het uitzicht viel tegen, de hoogte is ruim 1200 meter, veel bomen. We kozen een van de wandelingen terug naar het dorp, na 10 minuten waren we de weg al kwijt en kwamen op een skipiste, keurig gemaaid. Die staken we over denkend dat het pad aan de andere kant wel verder zou gaan maar dat bleek niet het geval. Toen maar per voet de afdaling gedaan, dat gaat op ski's een stuk sneller! Geen pad meer te bekennen, dus de rode 4 gevolgd, haha. Op een gegeven moment was er een stenig pad met verlichtingspalen ernaast, dat moest de winter bobsleebaan zijn, toen die maar gaan volgen. Zo kom je ook beneden en eenmaal beneden zagen we het pad waar we uit hadden moeten komen, enkele meters verder, nou ja!!!

De temperatuur was trouwens niet verkeerd maar de bewolking werd alsmaar donkerder, geen probleem, we hadden zin om te lezen en 's middags hebben we de hitte opgezocht.... in de sauna, lekker! Geen last van de regen!
Het was een lekker rustdagje!

• 14 Augustus 2013 - 09:25

Jos:

hallo Els, klinkt goed, om sneller te gaan kun je ook met de lift en mountain bike omhoog en dan terug racen toch?

veeel plezier
    groeten Jos

• 14 Augustus 2013 - 10:44

Marien:

Knap stukje dalen volgende keer wellicht een navigatie app op de telefoon ;-). Morgen spierpijn?

• 15 Augustus 2013 - 08:15

Tante Nelly:

n rust dag is ook wel even lekker .
    nou lil is ook v morgen weer ver trokken
    en v midd komt mijn achter klein kind jade

n fijne dag jullie

• 15 Augustus 2013 - 15:26

Rianne:

Leuk om een wintersportgebied in de zomer te bezoeken, vast een heel ander gezicht! Jullie zijn wel actief zeg, in die hitte..!
    Goed dat jullie vandaag een rustdag hebben ingelast, het is immers vakantie!
    Wij zijn ook weer lekker thuis. We hebben een goede vakantie gehad. In het begin was het even wennen, maar uiteindelijk hebben we ons overgegeven aan de rust en relaxmodus.. Tijs is een held! Op een vakantie was hij een topper! Terugreis ging super!
    Vandaag is hij minder in zijn hum, gisteren weer prikken gehad.
    Ik ben nu aan het pakken voor lowlands, zin in!
    liefs van ons