polkadots en vogelconcert - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu polkadots en vogelconcert - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

polkadots en vogelconcert

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Juni 2012 | Cuba, Trinidad

Vorige keer vergat ik de vertellen hoe betoverend mooi het landschap in Vinals is! Hoge bergen die plots uit de vallei omhoog steken, ech t prachtig.
We vertrokken na een bezoekje aan de rumfabriek uit Pinar richting Soroa. Ook al weer een prachtig natuurgebied. ´s middags zijn we naar een uitzichtpunt gereden en wilden ook naar 1 lopen. Dat hebben we halverweg gestaakt want het was een zeer slecht pad en er dreigde regen en onweer. Toen naar een waterval gelopen en daar heb ik onder gezwommen, een heel geklauter en geglibber maar heel tof!
We sliepen bij Pepe in een boerendorpje, lekker rustig plekje met een paard en veulen die onder de mangobomen scharrelden, wij speelden een potje kaarten....
De volgende dag door de vallei en het natuurgebied gereden, tropisch woud, ramen open en luisteren naar de vogels, een prachtig ochtendconcert. We reden door naar Playa Giron via Zapata, ditmaal een moeras natuurgebied, we bezochten een krokodillenkwekerij. We hadden onderweg trouwens een geweldige regenbui, onze eerste echte, we hebben de auto aan de kant gezet want je ziet echt niets meer. De krokodillen was mooi om te zien, in alle leeftijden, duidelijk te zien dat ze van prehidtorische komaf zijn. Playa Giron vonden we niet heel aantrekkelijk er uit zien, we gingen niet in het hotel maar namen weer een casa, bij Ricardo. 5 Minuten na onze aankomst kwam de zoon thuis met de visvangst van die dag.... oh, wat hebben we lekker gegeten! Ricardo is kok van beroep, barracuda en dogfish )draw)en andere vissoorten, mmm. Volgende dag door naar Cienfuegos maar eerst de polkadots verklaren. Die zitten op mijn armen en benen in alle formaten, en jeuken, niet normaal, opgelopen in Soroa en Giron. Nou ja, ziet er niet uit, ben er niet mooier op geworden zegt Wouter.
In Cienfuogos naar de Punta Gorda gereden en daar een casa gevonden, erg mooi, aristocratisch huis en gastvrouw. Ik wilde naar het fort aan d overkant van de baai, had ik gelezen. Wij op zoek naar de ferry, konden we niet vinden, gevraagd, rondgereden etc. uIteindelijk wisten we waar we moesten zijn maar we zagen geen aanlegsteiger, daar stond wel een grote oplegger waar mensen in konden. Ik probeerde Wouter zo gek te krijgen om in te stappen maar dat lukte echt niet en ik ben blij dat hij dat niet wilde want echt, het openbaar vervoer is niet normaal in Cuba. We hebben nog wat rondgewandeld door de stad, begrafplaats bezocht waar een plaatselijke gids ons rondleidde en doorlopend uitleg gaf in het Spaans. Het ging mij om het beeld van de schone slaapster en dat was inderdaad erg mooi!
´Middags heerlijk op het terras aan het water gezeten en gelezen, tussendoor een duik in de oceaan, eind van de middag viel er een harde regen en onweesrbui! ´s Avonds naar de stad. De hele ochtend werden we al aangesproken of we met ee nfietstaxi wilden en dat nu in de avond maar eens gedaan. Lekker mojita gedronken op het centrale plein en zitten kletsen mat de barman die een beetje Engels sprak. Terug gingen we lopen, zo een 4 km. Zaterdagavond, de hele boulevard vol met stelletjes en vriendegroepjes, zo een leuk sfeertje. Een moment van onachtzaamheid en daar lag ik, languit op straat, handen geschaafd en beurs, broek en knie kapot, Wouter dacht, daar gaat mijn reisleidster! Valt gelukkig mee, schaafwond, beetje slecht geslapen geslapen vannacht, ook door alle poladots, waarom houden die vliegen van mij....
Ik gooi het verslag er vast op, zo is mijn tijd op en de verbinding is hier zeer traag, misschien volgt er zo nog een staartje....
doei allemaal!

• 18 Juni 2012 - 00:57

Wanda :

het klinkt wel "back to basics" en dat is erg leuk ook het natuur. Ja die rot vliegen het zijn zeker kleine sand flies die picken gewoon bepaalde mensen uit. Angela heeft ze in new zealand ook gehad en gekraabed. blijf maar lekker swemmen.

• 18 Juni 2012 - 06:44

Tante Nell:

zo zie je nog eens wat en beleef veel ,

leuk om te lezen ,moet nog een lezen ,ben gisteren naar belgie geweest ,baby broomer ,perle wist v niets allemaal vrouwen ,gezellig hoor

• 18 Juni 2012 - 12:31

Yvonne:

Wat vervelend al die jeukplekken! hopelijk ben je daar weer snel van af! maar jullie vermaken je prima zo te lezen. De valpartij is gelukkig goed afgelopen! Maar verder gaat het wel goed toch ;) Nog veel plezier toegewenst en tot horens maar weer! Leuk dat je iedere keer weer zoveel inspiratie hebt om wat te schrijven. Groetjes en liefs ven ons 4tjes!

• 18 Juni 2012 - 14:07

Jos:

Hallo Els, niet teveel drinken he, dus niet meer vallen,hopelijk herstel je snel.

groeten Jos

• 18 Juni 2012 - 17:38

Rianne:

Olla Mam en Pap!

Klinkt goed allemaal. Natuur, drank en back to basic, ik hou ervan. Hopelijk geneest je knie snel, lastig met wandelen en zo. liefs en kusjes!