miljonair!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu miljonair!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

miljonair!!!

Door: els

Blijf op de hoogte en volg Els

31 Juli 2010 | Vietnam, Hanoi

Gisteren geld gewisseld en meteen miljonair geworden!1 Miljoen Vietnamese Dong is ongeveer 40 euro!!! Lastig hoor al die nullen.

We hebben van de jacuzzi een schuimspektakel gemaakt. Ik was zo slim om er een flesje badschuim in te gooien, niet zo handig als je gaat bubbelen want in no-time lag de hele badkamer vol schuim... lachen!

Gisteravond was een welkomdiner voor de hele groep in "Vietnam house" een sfeervol restaurant in traditionele stijl, met traditionele muziek en heerlijk eten.

Vandaag maakten we een tour door de stad. Eerst een bezoek aan het oorlogsmuseum, Vietnam heeft een "rijke" geschiedenis wat oorlogen betreft. Heel veel aangrijpend beeldmateriaal die deze geschiedenis in beeld brengt. Schokkend was met name de gevolgen waar het land nog steeds mee geconfronteerd wordt, operatie orange (chemische oorlogsvoering)laat nog altijd sporen na...

Daarna naar de markt in China town, Cho Binh Tay. Wat een georganiseerde chaos, wat een drukte, wat een belevenis, maar ook een heel relaxte sfeer. Geen opdringerige kooplui etc.
Toen naar de oudste Chinese tempel in Saigon, de Chua Thien Hau, gewijd aan de beschermvrouwe van de vissers. Prachtige keramische versieringen. In plaats van een kaarsje staken we een wierookspiraal aan.

's Middags een bezoek aan een lakfabriekje waar slachtoffers van de oorlog werken. Kunstig wat zij daar maken met hout, schelpen, schalen van eendeneieren en lak.
Tot slot naar twee mooie gebouwen uit de Franse koloniale tijd, de Notre Dame en het oude postkantoor met een giga schilderij van oom Ho.
We zijn toe een een uurtje rust en willen vanavond de stad nog eens te voet gaan verkennen.

Grappig, vanmiddag begon het te regenen, in een mum van tijd reden alle scooters met een poncho aan. We blijven ons verbazen over dit vervoermiddel, vooral bij de markt was het prachtig om te zien hoe, maar vooral hoeveel erop wordt vervoerd.
Dit was dag drie! tot morgen!

• 31 Juli 2010 - 10:22

Nelly-merckx:

hoi ja ja je voelt je heel rijk,maar het is niks, leuk hoor zo reis verslag tot de volgende
    nelly

• 31 Juli 2010 - 15:16

Yvonne:

leuk he ff denken dat je miljonair bent!!! Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.Volgens mij is het wel een heel extreem land wat ik zo lees. Nou veel plezier ook in de jaccuzzi ha ha Groetjes v ons 4-tjes

• 31 Juli 2010 - 20:07

Mark En Rianne:

Hey,

Wij zitten weer heerlijk op onze eigen bank. Voor ons was het een ook een lange reis terug naar huis. We hebben een fantastische vakantie gehad en prachtige foto's gemaakt. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen zodat jullie ze kunnen bekijken.
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen, wij liepen daar vorig jaar ook rond. Indrukwekkend he? het oorlogsmuseum, de drukte en alle scooters... vooral wat ze er allemaal mee vervoeren... We hadden alleen niet zo een mooi hotel.
    Geniet van alle mooie dingen om jullie heen en probeer zo veel mogelijk foto's te maken.

liefs vanuit NL

• 31 Juli 2010 - 21:58

Peggy:

Hoi,er is wel wat veranderd sinds 1996 toen wij er waren. Niks jaccuzi of straten met Versace.Toen had je een fiets en was je rijk met een brommer. Miljonair was je wel. Veel plezier en geniet van de reis. groeten van ons.

• 01 Augustus 2010 - 14:03

Diny En Hans:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen en een klein beetje mee te beleven. indrukwekkend, jullie hebben straks nog wel een week nodig om bij te komen en alles te verwerken.Geniet ervan en wij verheugen ons op de mooie foto's! Groeten Hans en Diny