Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

27 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Las Vegas

In Las Vegas lijk je een wereldreis op zichzelf te maken. We begonnen vandaag in Luxor en gingen via Excabilur (king Arthur) naar New York, de foto’s spreken voor zich, de skyline is nagebouwd met natuurlijk het vrijheidsbeeld daarvoor. Binnen is b.v. Central park nagebouwd en de wijk Soho. Alle hotels hebben natuurlijk giga casino’s met heel veel automaten en speeltafels. ’s Morgens bij het ontbijt zitten er al aardig wat mensen, in de loop van de dag wordt het steeds drukker, vooral aan de speeltafels. Aan ons is dat gokken niet echt besteed, we voelen ons heel ongemakkelijk voor zo’n automaat en de regels en het tempo aan de speeltafels kunnen we al helemaal niet volgen. De zakcenten hebben we dan ook aan een ander spektakel besteed: een helikoptertour naar de Grand Canyon. Echt supergaaf!!! Het vliegen met een helikopter is al een hele ervaring op zich, niet eng, maar vooral het wegvliegen en landen is heel speciaal. We vlogen eerst over de Hooverdam, Lake Mead en een uitgebluste vulkaan en daarna over het plateau naar de canyon. Deze vlogen we in en op een plateau maakten we een landing om te picknicken! Terug vlogen we langs de wanden en vervolgens over het Indianenreservaat weer naar Bouldercity. Het was schitterend, overweldigend!
Terug in Las Vegas meteen naar de volgende uitdaging: Manhattan express, inderdaad, de achtbaan die om en door hotel New York gaat. Wauw, wat een rollercoaster! Bijkomen deden we in het MGM Grand hotel, het grootste hotel van Amerika met ruim 5000 kamers! We aten in het rainforest en konden de echte leeuwen bijna aaien door het glas van Lions habitat.
Eén toren in LV hadden we al gehad, nu was de Eiffeltoren van hotel Paris aan de beurt. Ook weer een hoogstandje, het is een exacte replica van het origineel maar het formaat precies de helft. Uitzicht over de verlichte strip is natuurlijk schitterend! We hadden genoeg gezien vandaag, morgen verder!

• 01 November 2006 - 09:21

Linda:

hoi wouter en els

zit te genieten van jullie verslagen en foto's
    er komt weer veel terug.
    leuk jullie site zo kunnen wij er ook een beetje van mee genieten!!
    lin

• 02 November 2006 - 09:28

Rianne:

Ik wil hier ook naar toe....

• 02 November 2006 - 21:57

Jan En Jose:

Wat zullen jullie genoten hebben.Prachtige foto's De verhalen moeten we nog lezen. Bedankt voor de kaart en de berichten.