Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Els Pennewaard - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Els

25 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hadden in de boekjes gelezen dat de zonsopgang zo mooi is bij de zoutvlakte, dus op tijd op pad. We waren daar met zijn tweetjes, de hele zoutvlakte “badwater” voor ons zelf. Via een soort pad kon je de zoutvlakte oplopen, het is een keiharde ondergrond en onvoorstelbaar groot. Op deze plek is de heetste temperatuur ooit op aarde gemeten: 57 C graden. Nu was het niet zo warm, er hing wat bewolking en natuurlijk was het nog vroeg en later in het jaar. Hierna reden we naar een wandeling naar de natuurlijke brug. We liepen de canyon in, tussen de rotsen door, miljoenen jaren gelden raaste hier een rivier doorheen, vreemde gewaarwording. De volgende wandeling was door de “golden canyon” met uitzicht op de rode kathedraal, prachtig! Nog meer adembenemend moois lag ons op te wachten op “artists’ road”, de bergen hebben door verschillende metalen schitterende kleuren. Toen naar Zabriskie point. Gelige bergen met bruine heuvels. Het is gewoon niet te beschrijven, Death Valley is echt een prachtig natuurpark, wat een variëteit in vormen, kleuren, contrasten. Laatste stop in het park was Dante’s view op ruim 1500 meter hoogte terwijl badwater daar recht onder ligt 86 meter beneden zeeniveau.
Mooi, mooi, mooi!
We konden er niet aan ontkomen, we moesten nu echt op weg naar de hoofdbestemming van onze reis: Las Vegas. Ook echt geen straf hoor. Halverwege reden we van Californië de staat Nevada in, zie foto, sfeertje! Hoe kan het anders, tegen zonsondergang bereikten we de bestemming. We reden meteen van zuid naar noord over de strip, gaaf! Met een zee van lampjes kwamen we bij ons hotel Circus Circus aan. GROOT!!! Het hotel heeft 4 torens, wij zaten in Skytower op de 28e verdieping en hadden een prachtig uitzicht op de Stratopheer Tower en downtown Las vegas. Behoorlijk moe maakten we na het eten nog een ommetje en verkenden ons eigen hotel, een heel groot casino, pretpark, gameshal, circuspiste, veel restaurants en winkels. We waren blij toen we in bed lagen, wat een indrukken op een dag.